(For USM Staff/Student Only)

EngLib USM > Ω School of Civil Engineering >

Operation anf maintenance of hard facilities at the USM (engineering campus : The effectiveness of the call management system(cms) application in practice_Farah Roslay

Operation anf maintenance of hard facilities at the USM (engineering campus The effectiveness of the call management system(cms) application in practice_Farah Roslay_A9_2011_NI
Penyelenggaran dan perkhidmatan adalah sangat penting diperingkat penyelenggaran dimana peringkat ini merupakan peringkat yang melibatkan jangkamasa berterusan. Tahap keberkesanan pengurusan penyelenggaraan boleh menjimatkan keseluruhan kos dan mengurangkan kerosakan pada jangkamasa yang panjang. Maklumat yang diperoleh adalah menerusi temubual dan borang soal selidik. Penyelenggaran bangunan dan prosedur diperoleh daripada temubual yang dilakukan kepada pekerja di Jabatan Pembangunan USM kampus kejuruteraan. Sementara itu, maklumat daripada borang soal selidik digunakan untuk melihat keberkesanan sistem pengurusan panggilan (CMS) yang telah dipraktikan. Staf pentadbiran dan staf teknikal sebagai pengguna CMS digunakan sebagai pemaklumbalas yang banyak berurusan dengan pihak Jabatan Pembangunan. Terdapat dua jenis sistem pengurusan penyelenggaran iaitu berjadual dan tidak berjadual. Kedua-dua sistem penyelenggaran mempunyai prosedur piawaian yang perlu diikuti untuk menjadikan kerja lebih berkesan. CMS merupakan sistem pengurusan penyelenggaran tidak berjadual untuk pengukuran pembaikan. CMS di USM kampus kejuruteraan adalah berkesan berdasarkan maklumbalas daripada pengguna tetapi sistem ini memerlukan sedikit perubahan kepada perkhidmatan CMS terutamanya untuk menjawab panggilan didalam waktu pejabat. Kajian tahap keberkesanan CMS penting kerana sistem ini merupakan sistem yang paling kerap digunakan oleh pengguna. Dengan kata lain, perubahan CMS ini dapat mencapai kualiti pengurusan penyelenggaran yang terbaik. ___________________________________________________________________________________ Maintenance and services are very important in the maintenance stage as it is the longest period among the other stages. An effective maintenance management can minimize total cost for maintenance and reduce long term damage of facilities. The information needed for this research obtained through interviews and questionnaire. The building maintenance and procedures regarding building maintenance information is achieved through interviews with relevant people at the Jabatan Pembangunan USM engineering campus. Meanwhile, the information from questionnaire is to see the effectiveness of Call Management System (CMS) applied in practice. The respondents for questionnaire are users who mostly dealing with the Jabatan Pembangunan at USM Engineering Campus which are administrative staffs and technical staffs. Currently, there are two types of maintenance management which are scheduled and unscheduled. Both maintenances have standard procedures to follow in order to make works more efficient. CMS under unscheduled maintenance management is for corrective measures. The CMS at USM Engineering Campus is effective based on information from respondents but it still can be improved by adapting a few changes into CMS service especially with answering the call even in office hours. It is important to study effectiveness of CMS because this is most users preferred approach to report damage. In other words, improvement of CMS is needed to achieve best quality maintenance management.
Contributor(s):
Farah Roslay - Author
Primary Item Type:
Final Year Project
Language:
English
Subject Keywords:
facilities ; information ; questionnaire
First presented to the public:
5/1/2011
Original Publication Date:
3/6/2020
Previously Published By:
Universiti Sains Malaysia
Place Of Publication:
School of Civil Engineering
Citation:
Extents:
Number of Pages - 66
License Grantor / Date Granted:
  / ( View License )
Date Deposited
2020-03-06 15:13:25.572
Submitter:
Nor Hayati Ismail

All Versions

Thumbnail Name Version Created Date
Operation anf maintenance of hard facilities at the USM (engineering campus : The effectiveness of the call management system(cms) application in practice_Farah Roslay1 2020-03-06 15:13:25.572